Bodite aktivni
Ste se morda kdaj sami preizkušali v pisanju? Je zelo
zanimivo in vam priporočam, če še niste. Enostaven blog si lahko naredite v nekaj
minutah in tam lahko pišete o praktično čemerkoli in komurkoli želite. Hitro
boste videli, da je ustvarjanje vsebine nekoliko težje, kot pa enostavno
branje. Vendar vam zagotavljam, da se boste počutili veliko bolje, ko boste
sami napisali nekaj, kot pa če bi prebrali kak duhomoren članek. Med pisanjem
boste veliko razmišljali. Pisanje je kot neke vrste potovanje; sami se lahko
odločate, po katerih poteh boste šli in nič vas ne more omejevati. Nihče vam ne
bo govoril, kako razmišljajte, ampak boste povsem svobodni. Včasih boste zašli,
a se vedno lahko vrnete. Na koncu boste pogledali nazaj in videli, kako lep del
poti ste »prehodili« in morda se boste naslednjič lotili novega potovanja.
Če bi želeli videti, kdo bere vaše prispevke, si
nastavite tudi možnost spremljanja statistike. Vendar ne bodite presenečeni, če
bodo najbolj senzacionalistične in populistične vsebine tudi najbolj brane.
Tako pač je, ker je družba tako navajena. Ampak naj vas to ne premami, da bi
začeli pisati populistično. Pišite o tistem, kar bi sami želeli, ne pa o tistem,
kar bo po vašem mnenju privabilo največ bralcev.
Kaj pa zaslužek?
Seveda lahko s članki tudi služite. Na blogu lahko
določite tudi prostor za oglase in recimo, ko kdo klikne na vaš oglas, boste
dobili kak cent. Samo, da vas hitro postavim na realna tla … Če bi želeli
živeti od oglasov, bi moralo vaš blog dnevno prebrati več deset tisoč ljudi.
Vendar to ni nemogoče! Ljudje si pomagajo na raznorazne načine, kako priti do
prepoznavnosti. Vseeno pa bi vam svetoval, da pišite za dušo, vse ostalo bo
prišlo samo od sebe.
Še nekaj o anketah
V medijih pogosto beremo o rezultatih javnomnenjskih
anket, pardon raziskav, v katerih ta ali oni prepričljivo zmaguje. Ko pa na
primer pride do volitev, se slika nemalokrat obrne. Nekaj vam povem iz izkušenj,
da se da z anketo zelo manipulirati. Preprost primer: Naročnik ankete je lahko
recimo namišljeni politični kandidat Ludvik. Ludvik gre lahko do kateregakoli
klicnega centra in si zaželi ankete z vprašanji, ki jih bo sam spisal. Vprašanja
so lahko tudi takšna, ki bodo prikazala, da je on nesporno vodilni po mnenju »ljudstva«.
In kako lahko to naredi? Zadeva je dokaj preprosta. Vi lahko enako vprašanje
zastavite na več načinov. Recimo, lahko vprašate: »Ali bi v nedeljo volili Ludvika
za predsednika republike?« ALI: »Koga bi volili v nedeljo za predsednika?«
Vidite razliko? V prvem primeru lahko namignete, oziroma omejite izbor, pri
čemer v drugem primeru pustite anketirancu proste roke in je manj verjetno, da
se bo odločil za Ludvika. Seveda se rezultatov ne da vedno prilagajati, če pa
se recimo odločamo med dvema podobnima kandidatoma, se pa z gotovostjo da
prilagoditi rezultate. Tako da naslednjič, ko vam bodo servirali rezultate
»javnega mnenja« bodite kritični do njih. Ni presenetljivo, da v večini
»javnomnenjskih raziskav« ne kažejo vprašanj in še število anketirancev po
navadi skrijejo. Seveda je tudi zelo pomembno, iz kje so anketiranci. Če ima
recimo Ludvik veliko privržencev v Dolgi Nogi in bi anketo opravljali tam, je
logično, da bo imel veliko »javnomnenjsko« podporo, še posebej, če se vprašanja
nekoliko prilagodijo.
Če
ste morda spremljali kakšno od soočenj, si poskušajte približno
zapomniti, kdo je zmagoval po javnem mnenju in kdo je delal ankete. Ko pa bodo
znani uradni rezultati, jih primerjajte med sabo. Če se napovedi ne bodo
uresničile, je to verjetno zaradi nereprezentativnega vzorca anketirancev ali
pa zaradi prilagojenih vprašanj.
Ni komentarjev:
Objavite komentar