ponedeljek, 26. maj 2014

MNOŽIČNI MEDIJI – ŠKANDALOZNO – 2. del

http://modeoflife.files.wordpress.com/2012/10/mass-media-madness.jpg


Bodite aktivni

Ste se morda kdaj sami preizkušali v pisanju? Je zelo zanimivo in vam priporočam, če še niste. Enostaven blog si lahko naredite v nekaj minutah in tam lahko pišete o praktično čemerkoli in komurkoli želite. Hitro boste videli, da je ustvarjanje vsebine nekoliko težje, kot pa enostavno branje. Vendar vam zagotavljam, da se boste počutili veliko bolje, ko boste sami napisali nekaj, kot pa če bi prebrali kak duhomoren članek. Med pisanjem boste veliko razmišljali. Pisanje je kot neke vrste potovanje; sami se lahko odločate, po katerih poteh boste šli in nič vas ne more omejevati. Nihče vam ne bo govoril, kako razmišljajte, ampak boste povsem svobodni. Včasih boste zašli, a se vedno lahko vrnete. Na koncu boste pogledali nazaj in videli, kako lep del poti ste »prehodili« in morda se boste naslednjič lotili novega potovanja.

Če bi želeli videti, kdo bere vaše prispevke, si nastavite tudi možnost spremljanja statistike. Vendar ne bodite presenečeni, če bodo najbolj senzacionalistične in populistične vsebine tudi najbolj brane. Tako pač je, ker je družba tako navajena. Ampak naj vas to ne premami, da bi začeli pisati populistično. Pišite o tistem, kar bi sami želeli, ne pa o tistem, kar bo po vašem mnenju privabilo največ bralcev.

Kaj pa zaslužek?

Seveda lahko s članki tudi služite. Na blogu lahko določite tudi prostor za oglase in recimo, ko kdo klikne na vaš oglas, boste dobili kak cent. Samo, da vas hitro postavim na realna tla … Če bi želeli živeti od oglasov, bi moralo vaš blog dnevno prebrati več deset tisoč ljudi. Vendar to ni nemogoče! Ljudje si pomagajo na raznorazne načine, kako priti do prepoznavnosti. Vseeno pa bi vam svetoval, da pišite za dušo, vse ostalo bo prišlo samo od sebe.

Še nekaj o anketah

V medijih pogosto beremo o rezultatih javnomnenjskih anket, pardon raziskav, v katerih ta ali oni prepričljivo zmaguje. Ko pa na primer pride do volitev, se slika nemalokrat obrne. Nekaj vam povem iz izkušenj, da se da z anketo zelo manipulirati. Preprost primer: Naročnik ankete je lahko recimo namišljeni politični kandidat Ludvik. Ludvik gre lahko do kateregakoli klicnega centra in si zaželi ankete z vprašanji, ki jih bo sam spisal. Vprašanja so lahko tudi takšna, ki bodo prikazala, da je on nesporno vodilni po mnenju »ljudstva«. In kako lahko to naredi? Zadeva je dokaj preprosta. Vi lahko enako vprašanje zastavite na več načinov. Recimo, lahko vprašate: »Ali bi v nedeljo volili Ludvika za predsednika republike?« ALI: »Koga bi volili v nedeljo za predsednika?« Vidite razliko? V prvem primeru lahko namignete, oziroma omejite izbor, pri čemer v drugem primeru pustite anketirancu proste roke in je manj verjetno, da se bo odločil za Ludvika. Seveda se rezultatov ne da vedno prilagajati, če pa se recimo odločamo med dvema podobnima kandidatoma, se pa z gotovostjo da prilagoditi rezultate. Tako da naslednjič, ko vam bodo servirali rezultate »javnega mnenja« bodite kritični do njih. Ni presenetljivo, da v večini »javnomnenjskih raziskav« ne kažejo vprašanj in še število anketirancev po navadi skrijejo. Seveda je tudi zelo pomembno, iz kje so anketiranci. Če ima recimo Ludvik veliko privržencev v Dolgi Nogi in bi anketo opravljali tam, je logično, da bo imel veliko »javnomnenjsko« podporo, še posebej, če se vprašanja nekoliko prilagodijo.

Če ste morda spremljali kakšno od soočenj, si poskušajte približno zapomniti, kdo je zmagoval po javnem mnenju in kdo je delal ankete. Ko pa bodo znani uradni rezultati, jih primerjajte med sabo. Če se napovedi ne bodo uresničile, je to verjetno zaradi nereprezentativnega vzorca anketirancev ali pa zaradi prilagojenih vprašanj.

Ni komentarjev: